W internecie można znaleźć wiele kursów i poradników dotyczących pozycjonowania stron. Jednak chcąc dobrze wypozycjonować stronę powinno zwrócić się z tym do profesjonalistów. Wiedza na temat pozycjonowania nie jest dostępna dla wszystkich, a zamieszczane w internecie poradniki nie zawsze stworzone są przez osoby, które posiadają aktualną wiedzę. Samodzielne pozycjonowanie strony może skończyć się nałożeniem filtra przez Google i całkowitym wyrzuceniem jej z wyszukiwarki. To dlatego tak ważne jest, aby pozycjonując stronę mieć rzetelną wiedzę na ten temat. Google wciąż aktualizuje swoje algorytmy, zazwyczaj nie informując o zmianach, jakie wprowadza. To dlatego szczególnie łatwo jest popełnić błąd. Jedną z metod, które stosuje wiele firm pozycjonujących,jest pozycjonowanie na długi ogon (Long Tail) . Polega ona na pozycjonowaniu się wszystkie słowa kluczowe, jakie znajdują się na danej stronie WWW. Jest to tzw. pozycjonowanie całej zawartości strony www, czyli pozycjonuje się wszystkie możliwe usługi lub produkty, które się tam znajdują. Tego typu forma rozliczenia pozwala na dotarcie do maksymalnie szerokiej grupy potencjalnych odbiorców. Pozycjonowanie na długi ogon generuje ruch kilkukrotnie większy niż pozycjonowanie określonej ilości fraz. Pozycjonując stronę lub sklep na nieograniczoną liczbę fraz klient zyskuje taką ilość zapytań ofertowych, która zapewnia stabilny rozwój przedsiębiorstwa. Metoda ta skierowana jest głównie do sklepów internetowych, które dysponują dużą ilością produktów. Założeniem pozycjonowania na długi ogon docierania do jak największej ilości potencjalnych odbiorców, którzy mogą dokonać zakupu. Tego typu pozycjonowanie zwiększa rozpoznawalność marki oraz buduje silniejszą niż dotychczas pozycję na rynku.
Osiągnięcie efektu biznesowego wymaga wygenerowania kilku tysięcy odsłon miesięcznie i niemożliwe jest uzyskanie odpowiedniego wskaźnika CTR pozycjonując sklep internetowy na 20 fraz. W tym modelu przeprowadzana jest pełna optymalizacja sklepu lub strony www w taki sposób, aby produkty lub usługi wyświetlały się osobom, które będą zainteresowane zakupem. Pozycjonowanie na długi ogon zwiększa ruch na stronie kilkukrotnie. W tym modelu szczegółowo optymalizowane są metadane (tytuł, opis na potrzeby wyszukiwarki) w taki sposób, aby zachęcały użytkownika do wybrania oferty. Obecność na dużą ilość słów kluczowych w wyszukiwarce Google powoduje zwiększenie ruchu na stronie do poziomu zapewniającego stabilną sprzedaż. |