Jak ilość linków najlepsza do pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron www z roku na rok staje się coraz bardziej czasochłonną czynnością, która nie zawsze przynosi zakładane efekty. Czasami pozycjonowanie nie przynosi efektów, co jest nieprzyjemne dla klienta, jak i specjalisty SEO. Pozycjonowanie to proces, który polega na przygotowaniu strony www w odpowiedni sposób oraz jej linkowaniu w wartościowych miejscach, które odwiedzają użytkownicy Internetu. Miejsc bezwartościowych, w których można dodać link, jest cała masa. Wystarczy założyć konto w dowolnym systemie SWL i kupować linki w miejscu, którego nikt nie odwiedza. Zakup linku w wartościowym miejscu jest tak wysoki, że budżet, jaki wpłaca klient firmie SEO, nie wystarczy na zakup nawet 1 linku. Dobry link to link prowadzący np.: z miejsca, które odwiedza 10 tys. osób miesięcznie. Dodanie bezpłatnie linku w takim miejscu jest niemożliwe a jego zakup nieosiągalny. Rozwiązaniem tego problemu może być inwestowanie pieniędzy we własne zaplecza, co wymaga wile czasu, pracy oraz nakładów finansowych. Stworzenie czegoś, co będzie chętnie odwiedzane przez innych użytkowników, wymaga pomysłu oraz tworzenia treści przez osoby znające się na danym temacie. Dla wielu firm SEO jest to bariera nie do przeskoczenia z racji na lenistwo lub maksymalizację zysków bez częściowego inwestowania zysków. Dlatego też wiele firm SEO, które funkcjonują na rynku, działają na oślep i nie posiadają bazy zapleczowej o odpowiedniej wartości. Posiadając wartościowe zaplecza, można zacząć dodawać do nich linki prowadzące do pozycjonowanej strony. To jaka ilość linków jest potrzeba, zależy głównie od jakości miejsca, na którym zamieszcza się link. Z wartościowego miejsca wystarczy kilkadziesiąt mocnych linków. Jeśli pozycjonujemy duży serwis internetowy, to linkowanie odbywa się nie tylko do strony główne, ale i do podstron.

Dawniej wystarczyło podpiąć stronę pod jak największą liczbę linków, a pozycje pokazywały się dość szybko. Dzisiaj takie pozycjonowanie już się nie sprawdza, a metoda pokazuje, że trzeba posiadać kilka interesujących serwisów, aby osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Niektóre strony www osiągają pozycje po podłączeniu np.: 60 linków z wartościowego miejsca. Strona pozycjonowana na bardziej konkurencyjne frazy potrzebują więcej linków. Aby dokładnie dopasować liczbę linków do strony www, należy je dodawać stopniowo, a więc nie 300 jednorazowo, a kilka dziennie. Dodając np.; 3 linki dziennie można monitorować jaki wpływ mają dodane linki i czy wystarczą do wypozycjonowania strony www, czy też nie. Dodanie zbyt dużej liczby linków może doprowadzić do spadków, a nie planowanych wzrostów. Zapchanie strony linkami może sprawić, że wpadniemy w filrt lub otrzymamy bana, co wiąże się z koniecznością wychodzenia z nałożonej kary. Pozycjonując np.: 150 stron www i dodając codziennie trzy linki do każdej z nich, musimy poświęcić naprawdę dużo czasu. Dlatego taż pozycjonowanie dużej ilości klientów we właściwy sposób nie jest możliwe. Oczywiście przed rozpoczęciem linkowania należy pamiętać, że strona powinna być dobrze zoptymalizowana pod pozycjonowane słowa kluczowe. Samo linkowanie bez zachowania odpowiednich standardów za wiele nie pomoże. Ukierunkowanie pozycjonowania tylko na samo linkowanie nie przynosi efektu. Automatyzacja w procesie linkowania, którą chwali sobie wielu specjalistów SEO, nie do końca się sprawdza z kilku powodów. Pierwszym z nich jest brak możliwości skoordynowania takiego systemu z miejscami posiadającymi dobre zabezpieczenie antyspamowe. Jakość linku zależy od jakości zaplecza, a co za tym idzie za jakością treści zamieszczanych na stronie zapleczowej. Dobre zaplecze pozycjonerskie pozwala zbudować solidne podstawy firmy, która będzie w stanie w dość szybkim czasie oraz skutecznie rozpocząć linkowanie stron www klienta.